Οι κόρες της αείμνηστης ηθοποιού αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης
Μάταιη έχει αποδειχθεί η προσπάθεια συμβιβασμού των αντιπάλων μερών για να αποφευχθεί ο πλειστηριασμός της βίλας της Ζωής Λάσκαρη στο Πόρτο Ράφτη με αποτέλεσμα το οίκημα αξίας 1,65 εκατ. ευρώ να κινδυνεύει να βγει στο σφυρί για χρέη λίγων χιλιάδων ευρώ.
Όπως είπε ο δικηγόρος του γκαλερίστα, Γιώργου Τσαγκαράκη, κ. Γκιουκής κατά την έξοδό του από τα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων όπου σήμερα ήταν να εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα για την περιουσία της εκλιπούσας, η εκδίκασή τους αναβλήθηκε για τις 17 Μαρτίου.
Οι κόρες της Ζωής Λάσκαρη, Μάρθα Κουτουμάνου και Αίθρα Λυκουρέζου, θα βρεθούν στο δικαστήριο στις 17 Μαρτίου μετά από ασφαλιστικά μέτρα που έκανε η εταιρεία που διαχειρίζεται τη βίλα τους στο Πόρτο Ράφτη εξαιτίας χρεών.
Σύμφωνα με τον κ. Γκιουγκή οι κόρες της αείμνηστης ηθοποιού αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης ενώ ζήτησε να εξαιρεθούν τα κοσμήματα από το περιουσιακό σύνολο της ηθοποιού καθώς το κόστος τους δεν υπερβαίνει τις 30.000 ευρώ.
Γιατί βγαίνουν στο σφυρί τα κοσμήματά της
Εννιά κοσμήματα της αξέχαστης Ζωής Λάσκαρη, τα οποία ο γκαλερίστας Γιώργος Τσαγκαράκης εκτίμησε ότι αξίζουν τουλάχιστον 120.000 ευρώ, επρόκειτο να βγουν σε δημοπρασία, έπειτα από την απόφαση της κόρης της Μάρθας Κουτουµάνου να τα πουλήσει.
Μια απόφαση που µάλλον αιφνιδίασε τον Αλέξανδρο Λυκουρέζο και την κόρη του Μαρία-Ελένη ή Αίθρα, όπως θέλει να την αποκαλούν πλέον, οι οποίοι ξεκαθάρισαν ότι δεν ήταν αυτοί που προχώρησαν στη δηµοπρασία των εννιά συνολικά κοµµατιών.
Παρότι αρχικά ο γκαλερίστας δεν αποκάλυπτε λόγω προσωπικών δεδοµένων αλλά και επαγγελµατικού απορρήτου το όνοµα του κατόχου, η τοποθέτηση του διακεκριµένου ποινικολόγου δεν άφηνε πολλά περιθώρια για τον κάτοχό τους.
Την Παρασκευή (22/11) το πρωί προέκυψε κώλυµα µε τη δηµοπρασία του Σαββάτου, αφού ο Γιώργος Τσαγκαράκης αποκάλυψε ότι έλαβε µια εξώδικη δήλωση από ιδιώτη, στον οποίο η Μάρθα Κουτουμάνου οφείλει χρήµατα.
Την επόμενη μέρα ο γνωστός γκαλερίστας ανακοίνωσε ότι η δημοπρασία έχει αναβληθεί.
Όπως δήλωσε στο «ΘΕΜΑ» για την εξέλιξη αυτή, «οι δικηγόροι και των δύο πλευρών έχουν αναλάβει να βρουν τη λύση, ώστε η δηµοπρασία να διεξαχθεί κανονικά. Αλλωστε η απαίτηση του οφειλέτη είναι µικρή µπροστά στην αξία των συγκεκριµένων κοµµατιών».
Σε αντίθετη περίπτωση, η δηµοπρασία του Σαββάτου θα έπαιρνε αναβολή για άλλη ηµεροµηνία, µέχρι να διευθετηθεί το ζήτηµα της οφειλής που έχει η Μάρθα Κουτουµάνου προς τον ιδιώτη που απέστειλε το εξώδικο.
Τα συγκεκριµένα κοσµήµατα -πρόκειται για µαργαριταρένια περιδέραια, σκουλαρίκια και δαχτυλίδια- φέρεται να περιήλθαν στην κατοχή της Μάρθας µετά τον θάνατο της µητέρας της και το µοίρασµα της περιουσίας που άφησε σε αυτήν και τη Μαρία-Ελένη Λυκουρέζου.
Εκτός κληρονοµιάς επέλεξε να µείνει ο σύζυγος της ηθοποιού Αλέξανδρος Λυκουρέζος, που δεν θέλησε να εµπλακεί στη διανοµή της κληρονοµιάς την οποία είχε αποκτήσει η Ζωή Λάσκαρη.
Και ήταν αυτό το µοίρασµα το οποίο περιελάµβανε και την περίφηµη βίλα στο Πόρτο Ράφτη, που προκάλεσε ενδοοικογενειακό εµφύλιο, στον οποίο η Μάρθα Κουτουµάνου βρέθηκε απέναντι στην ετεροθαλή αδερφή της Μαρία-Ελένη αλλά και τον Αλέξανδρο Λυκουρέζο που συντάχθηκε µε την κόρη του.
Τα κοσµήµατα που έδωσε η Μάρθα Κουτουµάνου για να δηµοπρατηθούν από τον Γιώργο Τσαγκαράκη είναι πολύτιµα κοµµάτια που µετά τον θάνατο της Ζωής Λάσκαρη, τον Αύγουστο του 2017, κατέληξαν µετά το µοίρασµα των διαφόρων περιουσιακών στοιχείων της εκλιπούσας στη µεγάλη της κόρη.
Περιλαµβάνουν, µεταξύ άλλων, ένα περιδέραιο µε διπλή σειρά µαργαριταριών εξαιρετικής ποιότητας, σκουλαρίκια από λευκόχρυσο διακοσµηµένα µε σµαράγδια, έτερο ζευγάρι από σκουλαρίκια, βραχιόλια και δαχτυλίδια, όλα κοµµάτια που είχε φορέσει η Ζωίτσα, όπως την αποκαλούσαν οι φίλοι της.
Κι αυτό είναι που σύµφωνα µε τον Γιώργο Τσαγκαράκη δίνει ακόµη µεγαλύτερη αξία στα συγκεκριµένα κοµµάτια που του έδωσε η Μάρθα Κουτουμάνου, αφού υπάρχουν και φωτογραφίες που η Ζωή Λάσκαρη τα φοράει σε διάφορες κοινωνικές στιγµές.
Σε µια από αυτές δεσπόζουν τα σκουλαρίκια από λευκόχρυσο µε τα πράσινα σµαράγδια, που φορούσε η σταρ του θεάτρου και του κινηµατογράφου σε µια περίοδο της ζωής της όταν είχε πολύ κοντό µαλλί. Αποτελούσαν ένα πολύ µικρό κοµµάτι της περιουσίας που είχε αποκτήσει αυτή η εντυπωσιακή γυναίκα, µια από τις πρώτες Ελληνίδες που τόλµησαν να φωτογραφηθούν για την ελληνική έκδοση του «Playboy».
Η περιουσία αυτή κατέληξε κυρίως στις δύο κόρες της, οι οποίες όµως έναν χρόνο µετά τον θάνατό της βρέθηκαν πρωταγωνίστριες σε µια δικαστική διαµάχη, η οποία συζητήθηκε πολύ και επιβεβαίωσε τη φράση από το τραγούδι των αδερφών Κατσιµίχα: «Τίποτε δεν έχει αλλάξει και τίποτε δεν είναι όπως παλιά, µένει όµως ακόµη ένα πείσµα…». Τελικά δεν ήταν ένα πείσµα, αλλά κάτι πολύ πιο έντονο, όπως φάνηκε από όσα έλαβαν χώρα ανάµεσα στις δύο γυναίκες.
Η αρχή της κόντρας
Αυτή η διαµάχη µε ανταλλαγές εξωδίκων και εκατέρωθεν ασφαλιστικά διήρκεσε µέχρι το 2020, όταν έπειτα από δύο χρόνια ενδοοικογενειακής διαµάχης για τη βίλα της Ζωής στο Πόρτο Ράφτη, η Μαρία-Ελένη Λυκουρέζου µε µια ανάρτηση στο Instagram έβαλε τέλος στην κόντρα µε τη Μάρθα Κουτουµάνου.
«Όλα περνάνε και όλα χρειάζονται. Και οι εντάσεις… Και οι αποστάσεις… Και επίσης αυτό που χρειάζεται είναι ο κόσµος να ασχολείται µε τη δική του ζωή. Με τη δικιά µας ασχολούµαστε αποκλειστικά εµείς», έγραψε η 45χρονη σήµερα γυναίκα, η οποία ασχολείται επαγγελµατικά µε το life coaching.
Η ανάρτηση συνοδευόταν και από µια φωτογραφία των δύο γυναικών να χαµογελάνε έχοντας στη µέση τον Αλέξανδρο Λυκουρέζο, ο οποίος τοποθετήθηκε µε έξι λέξεις για την υπόθεση: «Η συµφιλίωση µου έδωσε µεγάλη χαρά».
Αυτό όµως που προφανώς δεν εννοούσε να καταλάβει η Μαρία-Ελένη για τον θόρυβο που ξεσήκωσε η διαµάχη µε τη Μάρθα, όπως έλεγαν άνθρωποι που τη γνώριζαν, ήταν ότι τόσο αυτή όσο και η αδερφή της ήταν οι κόρες µιας πολύ µεγάλης σταρ.
Ήταν αναπόφευκτο η δηµοσιότητα να τις ακολουθεί από κοντά, ειδικά όσο µεγάλωναν και όταν η Μαρία-Ελένη παντρεύτηκε τον Απόστολο Γκλέτσο σε έναν γάµο-εξπρές που δεν κράτησε ούτε µήνα τα δηµοσιεύµατα έδιναν και έπαιρναν σχεδόν καθηµερινά.
Η Μάρθα Κουτουµάνου από την άλλη ευτύχησε για χρόνια στο πλευρό του αδικοχαµένου Βλάσση Μπονάτσου, µε τον οποίο απέκτησαν µια κόρη, τη Ζένια, µέχρι την ηµέρα που ο αιφνίδιος θάνατός του ανέτρεψε τα πάντα στη ζωή της.
Τόσο η µητέρα τους όσο και ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος ήταν πάντα δίπλα στα δύο κορίτσια στις όµορφες και κυρίως στις δύσκολες στιγµές των προσωπικών τους διαδροµών, όµως ο θάνατος της Ζωής το καλοκαίρι του 2017 φαίνεται ότι άλλαξε τις ευαίσθητες ισορροπίες που υπήρχαν εν µια νυκτί.
Λίγους µήνες µετά αρχίζει η αποστασιοποίηση Μάρθας και Μαρίας-Ελένης, ενώ το 2018 αρχίζει να εξυφαίνεται -αρχικά µακριά από τη δηµοσιότητα- η διάσταση ανάµεσα στις δύο ετεροθαλείς αδερφές, µε αφορµή την κληρονοµιά της µητέρας τους.
Αυτή που περιελάµβανε τη βίλα στο Πόρτο Ράφτη, ένα θέατρο και µια τραπεζική θυρίδα, όπως γράφτηκε στα ΜΜΕ, ενώ η ηθοποιός δεν είχε αφήσει γραπτή διαθήκη. Όπως είπε αργότερα ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος µε δηλώσεις του σε τηλεοπτική εκποµπή, «έγινε η διανοµή µε τη δική µου παρουσία όλων των πραγµάτων µεταξύ Μαρίας-Ελένης και Μάρθας, ηρεµότατα και ωραιότατα. Εγινε µε απόλυτη τάξη και απόλυτη σύµπνοια».
Ο ίδιος είχε κάνει αποποίηση κληρονοµιάς και έτσι οι δύο αδερφές κάνουν αποδοχή της µητρικής περιουσίας µε το ευεργέτηµα της απογραφής, αλλά το σπίτι στο Πόρτο Ράφτη, το οποίο καταλήγει και στις δύο εξ ηµισείας, θα φέρει τη σύγκρουση.
Τα χρέη που πρέπει να εξυπηρετηθούν είναι πολλά και επιβάλλουν την πώλησή του, κάτι στο οποίο συµφωνούν και οι δύο γυναίκες, όµως ένα βίντεο που φέρεται να ετοίµασε η Μαρία-Ελένη για το σπίτι ώστε να προσελκύσει αγοραστές δεν µένει για πολύ στα sites των real estate εταιρειών.
∆ηµοσιοποιείται ως θέµα σε lifestyle εκποµπές, ενώ η Μάρθα που ήταν αντίθετη µε αυτό το βίντεο λέει ότι δεν µπορεί να δώσει τα κλειδιά του σπιτιού σε κανέναν και όποιος σοβαρός αγοραστής θέλει να το δει θα πρέπει να συνεννοηθεί µαζί της.
Ο ασκός του Αιόλου άνοιξε για τα καλά τον ∆εκέµβριο του 2018, όταν στις 10 του µήνα η Μάρθα Κουτουμάνου λαµβάνει το πρώτο εξώδικο από την ετεροθαλή αδερφή της Μαρία-Ελένη.
Σε αυτό η τελευταία κάνει λόγο για δύστροπη συµπεριφορά και αδυναµία επικοινωνίας µε τη Μάρθα, ενώ, σύµφωνα µε αυτά που της καταλογίζει, η συµπεριφορά της «διώχνει» τους υποψήφιους αγοραστές, και την καλεί να της παραδώσει αντίγραφα των κλειδιών του σπιτιού.
Η Κουτουµάνου απαντά και αυτή µε εξώδικο, στο οποίο σε ιδιαίτερα σκληρό τόνο αποκαλύπτει ότι στην τελευταία µεταξύ τους επικοινωνία που ήταν στις 24 Οκτωβρίου του 2017, η Μαρία-Ελένη τής έστειλε το εξής µήνυµα: «Θα σου πω ένα τελευταίο πράγµα, από εδώ και στο εξής θα µιλάς µε τον πατέρα µου. Ως εδώ».
Ακολούθως η Μάρθα Κουτουµάνου επισηµαίνει στο εξώδικο ότι οι δόσεις ενός επισκευαστικού δανείου έπαψαν να πληρώνονται µετά τον θάνατο της µητέρας τους, ενώ αναφέρει την ύπαρξη εξωδίκου «από τη διαχείριση του Απολλωνίου συγκροτήµατος, στο οποίο βρίσκεται το σπίτι, για απλήρωτα κοινόχρηστα πάνω από 22.000 ευρώ, τα οποία όφειλε να πληρώσει ο πατέρας σου και µέχρι σήµερα παραµένουν απλήρωτα».
Η προσφυγή στα δικαστήρια
Ακόµη και αυτοί που δεν γνωρίζουν ή δεν έχουν διαβάσει για τον ενδοοικογενειακό εµφύλιο καταλαβαίνουν στις 7 Μαΐου του 2019 ότι κάτι συµβαίνει, όταν η Μαρία-Ελένη εµφανίζεται σε τηλεοπτική εκποµπή.
Η Μάρθα τη βλέπει από την τηλεόραση και ακούει µεταξύ πολλών άλλων τα εξής από την ετεροθαλή αδερφή της: «Αισθάνοµαι µόνη µου… Με τη Μάρθα δεν τα βρίσκουµε γενικώς. Ποτέ δεν ήµασταν πολύ δεµένες γιατί δεν έχουµε µεγαλώσει στο ίδιο σπίτι. Είµαστε τελείως αντίθετες, δηλαδή άσπρο η Μάρθα, µαύρο εγώ. Οι γονείς µου µε έχουν στηρίξει, νοιάστηκαν για µένα και ήταν δίπλα µου. Η αδερφή µου δεν το έκανε ποτέ αυτό για µένα…».
Στις αρχές Ιουνίου του 2019, το «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτει τη διαµάχη των δύο αδερφών µε τα εξώδικα που έχουν ανταλλάξει και τα εκατέρωθεν ασφαλιστικά µέτρα που κατέθεσαν η µία εναντίον της άλλης.
Οταν ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος τοποθετείται επί της υπόθεσης στην τηλεόραση, παρότι λέει ότι µεγάλωσε µε αγάπη τη Μάρθα από µικρό παιδί, αυτό που διαφαίνεται στα λόγια του είναι ότι στη διαµάχη που έχει προκύψει ταυτίζεται µε τις θέσεις της Μαρίας-Ελένης.
Ισως, λένε αυτοί που τον ξέρουν καλά, να µην µπορούσε να κάνει κάτι άλλο, να κρατήσει δηλαδή έναν ρόλο ισορροπιστή στην υπόθεση, η οποία απασχολεί σχεδόν καθηµερινά τις τηλεοπτικές εκποµπές.
Κάτι που θα φανεί και τον Νοέµβριο του 2019 στο δικαστήριο, όταν καταθέτει ως µάρτυρας στην υπόθεση λέγοντας, µεταξύ άλλων:
«Υπάρχει ένα σπίτι στο Πόρτο Ράφτη, µια µεζονέτα που µέναµε εκεί µαζί µε τη Ζωή. Το αντικείµενο της αίτησης είναι το οίκηµα και µια θυρίδα τραπέζης στην Πειραιώς. Υπάρχουν µεγάλες πιέσεις από χρέη, έπρεπε να γίνει µια σωστή αξιοποίηση της περιουσίας. Αυτό δεν έχει γίνει µέχρι σήµερα. Το δικαστήριο έχει ορίσει ως διαχειρίστρια τη Μαρία-Ελένη».
Ακολούθως επεσήµανε ότι στη µεζονέτα µένει η Μάρθα Κουτουµάνου, µε την οποία κανείς -εννοώντας αυτόν και την κόρη του- δεν µπορούσε να επικοινωνήσει. «Ανήκει και στα δύο παιδιά το σπίτι, αλλά υπάρχει θέµα συνεννόησης», τόνισε, προσθέτοντας ότι η Μάρθα θα πρέπει να δέχεται µεσίτες ώστε να µπορέσουν να πουλήσουν τη µεζονέτα.
Καταλήγοντας είπε ότι «όσες προσπάθειες έκανε η Μαρία-Ελένη Λυκουρέζου ώστε να πάει µεσίτης τα δύο τελευταία χρόνια δεν µπόρεσε να τη βρει. Οι δικηγόροι της µου έλεγαν ότι δεν απαντάει στα τηλέφωνα. Το σπίτι θα κατασχεθεί αν δεν πληρωθούν τα χρέη της µητέρας τους, τα οποία κληρονόµησαν».
Οπως αναµενόταν, η απάντηση της Μάρθας Κουτουµάνου που κατέθεσε αµέσως µετά κινήθηκε σε έντονο ύφος, ερχόµενη σε πλήρη αντίθεση µε όσα της καταµαρτυρούσε ο διακεκριµένος ποινικολόγος. Ειδικά σε ό,τι αφορούσε τη ρήξη των σχέσεων µε την ετεροθαλή αδερφή της, υπογράµµισε ότι «µου είχε στείλει µήνυµα ότι θα µιλάω µε τον δικηγόρο της. Το έχω κρατήσει. Εγώ έµενα σε αυτό το σπίτι από τότε που πέθανε ο άντρας µου».
Όταν ρωτήθηκε από την πρόεδρο του δικαστηρίου αν µάλωναν, απάντησε πως δεν είχαν φοβερές σχέσεις, ενώ αποκάλυψε ότι η Μαρία-Ελένη «είχε στείλει πριν από τον θάνατο της µητέρας µου µήνυµα στην κόρη µου και της έγραφε “όταν πεθάνουν οι γονείς µου θα δεις τι θα πάθεις’’».
Η συµφιλίωση και η ζωή µετά
Σε ό,τι αφορούσε την κατηγορία ότι άλλαξε τις κλειδαριές του σπιτιού, υπογράµµισε ότι αυτό έγινε µόνο σε δύο πόρτες, την εξωτερική και της κουζίνας, αφού δεν είχε την οικονοµική άνεση να το κάνει σε όλες, τονίζοντας: «Είχα δώσει κλειδιά από τις αποθήκες και πήγε και πήρε (σ.σ.: αναφερόµενη στη Μαρία-Ελένη) όλα τα πράγµατα. Ρούχα, έπιπλα, κοστούµια. ∆εν είχα εµπιστοσύνη πια».
Η δίκη έκλεισε µε έκκληση της προέδρου οι δύο αδερφές να τα βρουν, κάτι που δεν συνέβη άµεσα, αφού οι σχέσεις τους ήταν πλέον ανύπαρκτες και χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν οχτώ µήνες µέχρι να µιλήσουν ξανά.
Έκτοτε όλα έδειχναν να κυλάνε, αν όχι αρµονικά, τουλάχιστον ουδέτερα ανάµεσα στις δύο αδερφές και τη διαπροσωπική τους σχέση, παρότι δεν είχαµε κάποια κοινή φωτογραφία τους.
Στο προφίλ της Μαρίας-Ελένης στο Instagram δεν υπάρχει επίσης ούτε µία φωτογραφία µε την ετεροθαλή αδερφή της ανάµεσα στις πολλές µε τη µητέρα της και κάποιες µε τον Αλέξανδρο Λυκουρέζο.
Ο τελευταίος, µε τις δηλώσεις που έκανε για το θέµα των κοσµηµάτων στις αρχές της εβδοµάδας, έδειξε ότι µάλλον αιφνιδιάστηκε από τη συγκεκριµένη εξέλιξη: «Η οικογένεια Λυκουρέζου δεν έχει καµία απολύτως σχέση µε την υπόθεση αυτή και τη δηµοπρασία.
Είναι ένα θέµα που δεν µας αγγίζει και δεν µας αφορά, ούτε την κόρη µου ούτε εµένα. ∆εν έχω ιδέα ποιος έχει δώσει τα κοσµήµατα. Προφανώς, αν είναι της Ζωής µπορεί να τα έχει δώσει η κόρη της από τον πρώτο γάµο, η Μάρθα Κουτουµάνου. ∆εν έχω έρθει σε καµία επικοινωνία µαζί της».
Λόγια που δείχνουν σύµφωνα µε το περιβάλλον του ότι αυτό που έληξε πριν από τέσσερα χρόνια µε µια συµφιλίωση για την οποία τότε δήλωνε πολύ χαρούµενος, φέρεται να οδηγήθηκε ξανά σε µια αποστασιοποίηση από τη Μάρθα Κουτουµάνου.
Η κόρη του, Μαρία-Ελένη Λυκουρέζου, εικάζεται ότι δεν πρόκειται να µιλήσει µετά την τοποθέτηση του πατέρα της πάνω στο θέμα της δηµοπρασίας των εννιά κοσµηµάτων της µητέρας της από την ετεροθαλή αδερφή της.
Ούτως ή άλλως, αυτές οι δύο φέρεται να µην ήρθαν ουσιαστικά ποτέ κοντά η µία στην άλλη, όσο και αν το προσπάθησε η µητέρα τους και ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος.