Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών φιλοξενεί την έκθεση «Γιάννης Μόραλης. Μια περιήγηση στην Αθήνα»

Την έκθεση «Γιάννης Μόραλης. Μια περιήγηση στην Αθήνα» φιλοξενεί ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών από 22/01/2024 ως 31/07/2024.

Αποτελεί την πρώτη συνεργασία μεταξύ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και του Εργαστηρίου Γιάννης Μόραλης και σκοπός της έκθεσης είναι να συστήσει στους επιβάτες και επισκέπτες του Αεροδρομίου της Αθήνας, τον κορυφαίο Έλληνα ζωγράφο, χαράκτη, σκηνογράφο και καθηγητή, ο οποίος άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στα εικαστικά δρώμενα της χώρας.

Ο Γιάννης Μόραλης, μέσα από το έργο του, διατύπωσε μια σύγχρονη εκδοχή της «ελληνικότητας» και ενσωμάτωσε στοιχεία του αρχαίου και νεότερου ελληνικού πολιτισμού, παράλληλα με τις επιδράσεις του ευρωπαϊκού μοντερνισμού.

Οι καλλιτεχνικές του αναζητήσεις, οι αρχιτεκτονικές του συνθέσεις, η εικαστική του παρέμβαση στο δημόσιο χώρο και η συμβολή του στις εφαρμοσμένες τέχνες, τον ανέδειξαν σε µια εµβληµατική µορφή της σύγχρονης ελληνικής τέχνης.

Η βασική ιδέα της έκθεσης είναι να συνδεθεί το Αεροδρόμιο που είναι η πρώτη πύλη της πόλης της Αθήνας και της Ελλάδας γενικότερα, με το ευρύτερο έργο του Γιάννη Μόραλη.

Για τον σκοπό αυτό, εγκαταστάθηκε στον εκθεσιακό χώρο, μία μακέτα σε μεγένθυνση για κεραµική σύνθεση τοίχου, που είχε δημιουργήσει ο ζωγράφος για το νέο Δηµαρχιακό Μέγαρο Αθηνών στην οδό Λιοσίων, η οποία απεικονίζει μια φανταστική διαχρονική όψη της πόλης, στο ύφος του Μόραλη. Με τον γραφιστικό διαχωρισμό της κυρίως παράστασης από τις σκιές της και το γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας, η εγκατάσταση ζωντανεύει το προσχέδιο του Μόραλη και το μετατρέπει σε τρισδιάστατο σκηνικό που καλεί τον επισκέπτη να το ανακαλύψει.

Η έκθεση σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τον εκθεσιακό χώρο του Αεροδρομίου «Τέχνη & Πολιτισμός».

Την Ιδέα και επιμέλεια της έκθεσης είχαν: Χριστίνα Μόραλη, Νίκη Δάφνη, Τάσος Κουτσουρής, ‘Αγγελος Μωρέτης. Συντονισμός και επιμέλεια ΔΑΑ: Χαρά – Ελένη Μητσοτάκη. Εκθεσιακός σχεδιασµός: Σπύρος Νάσαινας, Γραφιστικός Σχεδιασμός: Ρίτσα Αναστασιάδου Ψηφιακές εκτυπώσεις: Apolyto Creative Spot.

Ο Γιάννης Μόραλης γεννήθηκε το 1916 στην ‘Αρτα. Πολύ νωρίς, παιδί ακόμα, φανερώνεται το χάρισμά του στη ζωγραφική. Σε ηλικία 15 ετών εισάγεται στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Ακολουθούν σπουδές στη Ρώμη και το Παρίσι. Το 1939 επιστρέφει στην Ελλάδα και ανδρώνεται καλλιτεχνικά σε μια περίοδο που ο πόλεμος αναστέλλει κάθε δραστηριότητα. Σε ηλικία μόλις 31 ετών, εκλέγεται καθηγητής, ο νεότερος στην ιστορία της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της δημιουργικής του πορείας δεν μένει στάσιμος στην τέχνη του. Διαρκώς πειραματίζεται, δοκιμάζει υλικά και τεχνικές συνεχίζοντας τις μορφικές αναζητήσεις του. Ήδη από το 1950 το ενδιαφέρον του στρέφεται στη δημιουργία μνημειακών αφαιρετικών συνθέσεων στον δημόσιο χώρο. Συνεργάζεται με περιώνυμους αρχιτέκτονες, κεραμίστες, εκδοτικούς οίκους, μουσικοσυνθέτες, ποιητές και σκηνοθέτες, αναπτύσσοντας έτσι τα εκφραστικά μέσα που μπορούν να αποτυπώσουν το όραμά του. Από την αφηγηματική παραστατικότητα των ανθρωποκεντρικών του συνθέσεων, η τέχνη του σταδιακά κατασταλάζει στο υπαινικτικό και απέριττο σχήμα ή σύμβολο. Τα έργα του διέπονται από ποιητικό λυρισμό, γαλήνη, συμμετρία και τάξη.

«Η δουλειά μου είναι κάτι σαν ημερολόγιο που είναι βγαλμένο από τις συγκινήσεις, τις εντυπώσεις, τις αναμνήσεις και τις αναζητήσεις μιας ολόκληρης ζωής…»

Η Εταιρεία Μελέτης, Έρευνας και Προβολής της Νεοελληνικής Τέχνης – Εργαστήριο Γιάννης Μόραλης είναι µη κερδοσκοπική εταιρεία, η οποία συστάθηκε το 2019, µε έδρα το εργαστήριο του Γιάννη Μόραλη στην Αθήνα.

Σκοποί της Εταιρείας είναι η µελέτη, ανάδειξη και προστασία του καλλιτεχνικού έργου του Γιάννη Μόραλη αλλά και γενικότερα η ενίσχυση και προβολή της πνευµατικής και καλλιτεχνικής δηµιουργίας και η ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέµατα πολιτισµού και τέχνης.

Η έκθεση βρίσκεται στον εκθεσιακό χώρο «Τέχνη & Πολιτισμός», Επίπεδο Αφίξεων, (είσοδος 1) του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Διάρκεια έκθεσης 22/01/2024 ως 31/07/2024, πρόσβαση ελεύθερη για το κοινό.

Source link

Προηγούμενο άρθροΗ ηγεσία του Αρείου Πάγου εκφράζει τον προβληματισμό της για την επιστολή-βόμβα στο Εφετείο Θεσσαλονίκης
Επόμενο άρθροΤα πιο σημαντικά γεγονότα της 14ης Φεβρουαρίου