Πόσες φορές πρέπει να πηγαίνουμε στην τουαλέτα;

Ειδικοί εξηγούν πόσο συχνά πρέπει να πηγαίνουμε στην τουαλέτα, καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν την κινητικότητα του εντέρου

Το ερώτημα για το κάθε πότε πρέπει να ενεργείται κάποιος, πιθανώς να μην σας έχει απασχολήσει ποτέ. Απάντηση για το αν πρέπει να επισκεπτόμαστε την τουαλέτα κάθε μέρα, δίνει το CNN και συγκεκριμένα η γαστροεντερολόγος Folasade May, η οποία ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για μία εσφαλμένη αντίληψη.

«Έχω άτομα που μου ζητάνε ραντεβού επειδή δεν επισκέπτονται κάθε ημέρα την τουαλέτα. Πρέπει να θυμίσω σε όλους ότι δεν υπάρχει καθορισμένος αριθμός για την κινητικότητα του εντέρου».

Η γιατρός προσθέτει πως «οι περισσότεροι ενεργούνται μέχρι τρεις φορές ημερησίως έως τρεις φορές την εβδομάδα. Οτιδήποτε ανάμεσα σε αυτό το εύρος, το θεωρούμε φυσιολογικό».

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν αυτήν την συχνότητα, όπως είναι η διατροφή, η ενυδάτωση, το στρες, η ηλικία, η χρήση φαρμάκων καθώς και οι κοινωνικές συνθήκες, λέει η γιατρός Trisha Pasricha.

«Η μορφή των κοπράνων, η εμφάνιση ή η συνέπεια της κινητικότητας του εντέρου είναι στην πραγματικότητα ένα πολύ καλύτερο κριτήριο από ότι ο αριθμός συχνότητας» επισημαίνει ο γιατρός Michael Camilleri.

«Εάν ενεργείστε τρεις φορές την εβδομάδα και η συνοχή (των κοπράνων) είναι σκληρή ή σαν βότσαλο, αυτό θα μπορούσε να είναι καλό εάν δεν έχετε βιώσει κάποια αλλαγή στην ποιότητα της ζωής σας», υπογραμμίζει η Pasricha.

Εάν καταπονείστε υπερβολικά όταν προσπαθείτε να ενεργηθείτε ή νιώθετε ότι δεν έχετε αδειάσει εντελώς το έντερό σας, μπορεί να χρειαστεί να κάνετε αλλαγές στο πόσο συχνά ενεργείστε» λένε ειδικοί.

Σωστή στάση και άσκηση

Η γιατρός μάλιστα αναφέρει ότι το να βάλετε τα πόδια σας σε ένα σκαμπό τουαλέτας – ή ακόμα και σε μια στοίβα από βιβλία- θα μπορούσε να σας βοηθήσει. Αν το κάνετε αυτό, σηκώνετε τα γόνατά σας πάνω από τους γοφούς σας, χαλαρώνοντας τους μύες του πυελικού εδάφους που υποστηρίζουν το έντερό σας μεπιτρέποντας στα κόπρανα να περάσουν πιο εύκολα.

Όπως για να έχουμε καλό ύπνο, πρέπει να κάνουμε τις αντίστοιχες σωστές διατροφικές επιλογές, αντίστοιχα πρέπει να κάνουμε το ίδιο για να κρατάμε υγιές το έντερό μας.

Η κατανάλωση αρκετών φυτικών ινών από λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και ξηρούς καρπούς μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Η συνολική πρόσληψη φυτικών ινών πρέπει να είναι τουλάχιστον 25 γρ, σύμφωνα με την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA).

Ένα άλλο στοιχείο που επηρεάζει την κινητικότητα του εντέρου, είναι η άσκηση στην καθημερινότητά μας.

«Πολλοί άνθρωποι στις ΗΠΑ ζουν καθιστικό τρόπο ζωής αλλά η άσκηση βοηθά το πεπτικό μας μασάζ και τη μετακίνηση της τροφής, προάγοντας την αποβολή των κοπράνων», δηλώνει η Folasade May.

Στρες και φάρμακα

Την συχνότητα μπορεί να επηρεάσουν ιατρικές δυσλειτουργίες όπως υποθυρεοειδισμός, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, νόσος του ευερέθιστου εντέρου ή ελκώδης κολίτιδα όπως επίσης και συγκεκριμένα φάρμακα.

Το στρες επηρεάζει ανασταλτικά την κινητικότητα του εντέρου, η οποία επίσης μπορεί να επηρεαστεί όταν δεν έχουμε εύκολη πρόσβαση στο να επισκεφτούμε την τουαλέτα.

Οι ειδικοί καταλήγουν πως όταν νιώσουμε την ανάγκη, δεν πρέπει να το καθυστερήσουμε. Τότε είναι η κατάλληλη στιγμή να επισκεφτούμε την τουαλέτα.

Προηγούμενο άρθροΓιατί ο καύσωνας απειλεί τους ηλικιωμένους – Τι έδειξε έρευνα
Επόμενο άρθροΤι μπορείτε να φάτε και τι πρέπει να αποφύγετε στον καύσωνα;